Przedsiębiorco, czy wiesz, że aktualizacja danych w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) jest obowiązkowa dla wszystkich podmiotów zarejestrowanych w systemie? Każda zmiana danych firmy lub zakresu działalności wymaga złożenia wniosku o aktualizację wpisu w BDO.
Aktualizacji wpisu w BDO należy dokonać w następujących sytuacjach:
Od momentu dokonania zmiany masz 30 dni na złożenie wniosku o aktualizację danych w BDO.
W przypadku rozszerzenia działalności, które wymaga wpisu do rejestru BDO, np. jako:
należy uiścić opłatę rejestrową.
Aktualizacja danych w innych przypadkach nie wymaga uiszczenia dodatkowych opłat.
Jeśli Twoja działalność obejmuje jeden z powyższych zakresów, to coroczna opłata za wpis w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami wynosi:
Opłaty rocznej nie wnosi się w roku, w którym dokonano opłaty rejestrowej, a przedsiębiorcy zarejestrowani w systemie ekozarządzania i audytu są zwolnieni z opłaty rejestrowej.
Opłatę rejestrową i roczną wpłać na konto urzędu marszałkowskiego odpowiedniego dla siedziby firmy czy miejsca zamieszkania. Aktualne numery kont można znaleźć na stronach internetowych urzędów marszałkowskich.
Umów darmową prezentację aplikacji Zarządzanie gospodarką odpadami!
Jeśli prowadzisz działalność w jednym z ww. zakresów, musisz umieszczać numer rejestrowy BDO na dokumentach związanych z działalnością w obszarze produktów i odpadów, takich jak:
Dbając o aktualność danych w BDO nie tylko unikniesz kar, ale także zapewnisz sobie zgodność z obowiązującymi przepisami i będziesz legalnie prowadzić swoją działalność. Zadbaj o swoje dane w BDO i działaj w zgodzie z prawem!
Szukasz narzędzia, które usprawni Twoją codzienną pracę z dokumentacją w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami? Sprawdź możliwości nowoczesnej aplikacji Zarządzanie gospodarką odpadami.