•  

Aktualizacja danych w BDO – obowiązek każdego przedsiębiorcy

Przedsiębiorco, czy wiesz, że aktualizacja danych w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) jest obowiązkowa dla wszystkich podmiotów zarejestrowanych w systemie? Każda zmiana danych firmy lub zakresu działalności wymaga złożenia wniosku o aktualizację wpisu w BDO.

Kiedy powinieneś zaktualizować wpis w BDO?

Aktualizacji wpisu w BDO należy dokonać w następujących sytuacjach:

  • zmiana danych w rejestrze, dotyczy m.in. zmiany adresu, nazwy firmy czy innych kluczowych informacji o działalności;
  • zmiana zakresu działalności (jeśli Twoja firma rozszerzyła działalność, np. o wytwarzanie nowych rodzajów odpadów, prowadzenie działalności w nowej lokalizacji, wprowadzenie produktów w opakowaniach) lub zmiana profilu działalności.

Termin aktualizacji wpisu w BDO

Od momentu dokonania zmiany masz 30 dni na złożenie wniosku o aktualizację danych w BDO.

Opłaty związane z aktualizacją wpisu w BDO

W przypadku rozszerzenia działalności, które wymaga wpisu do rejestru BDO, np. jako:

  • wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny czy autoryzowany przedstawiciel,
  • wprowadzający baterie lub akumulatory,
  • wprowadzający pojazdy,
  • producent, importer czy wewnątrzwspólnotowy nabywca opakowań,
  • wprowadzający produkty w opakowaniach, opony lub oleje smarowe,

należy uiścić opłatę rejestrową.

Aktualizacja danych w innych przypadkach nie wymaga uiszczenia dodatkowych opłat.

Jeśli Twoja działalność obejmuje jeden z powyższych zakresów, to coroczna opłata za wpis w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami wynosi:

  • 100 zł dla mikroprzedsiębiorców,
  • 300 zł dla pozostałych przedsiębiorców.

Opłaty rocznej nie wnosi się w roku, w którym dokonano opłaty rejestrowej, a przedsiębiorcy zarejestrowani w systemie ekozarządzania i audytu są zwolnieni z opłaty rejestrowej.

Gdzie powinieneś uiścić opłatę rejestrową i roczną?

Opłatę rejestrową i roczną wpłać na konto urzędu marszałkowskiego odpowiedniego dla siedziby firmy czy miejsca zamieszkania. Aktualne numery kont można znaleźć na stronach internetowych urzędów marszałkowskich.

Umów darmową prezentację aplikacji Zarządzanie gospodarką odpadami!

 

Kiedy trzeba umieścić numer rejestrowy BDO na dokumentach?

Jeśli prowadzisz działalność w jednym z ww. zakresów, musisz umieszczać numer rejestrowy BDO na dokumentach związanych z działalnością w obszarze produktów i odpadów, takich jak:

  • faktury VAT,
  • paragony fiskalne,
  • umowy kupna-sprzedaży,
  • sprawozdania,
  • karty przekazania odpadów,
  • karty ewidencji odpadów.

Dbając o aktualność danych w BDO nie tylko unikniesz kar, ale także zapewnisz sobie zgodność z obowiązującymi przepisami i będziesz legalnie prowadzić swoją działalność. Zadbaj o swoje dane w BDO i działaj w zgodzie z prawem!

Szukasz narzędzia, które usprawni Twoją codzienną pracę z dokumentacją w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami? Sprawdź możliwości nowoczesnej aplikacji Zarządzanie gospodarką odpadami.

 

Nagranie webinaru: Zautomatyzuj gospodarkę odpadami w BDO!

Zachęcamy do obejrzenia nagrania webinaru, z którego dowiesz się, jak usprawnić swoją pracę związaną z ewidencją odpadów, korzystając z narzędzia w pełni zintegrowanego z BDO.

Nagranie webinaru ZGO(1)-1